Enkelt kort med egen dekorerad ”ficka”

2008-03-10

Det här kortet är enkelt att göra, men blir väldigt effektfullt och är trevligt att ge bort och går att variera i det oändliga.
Jag har skurit ut delen till själva fickan i Bazill cardstock med måtten 28 x 11 cm. Sedan bigar man för vikningen på mitten vid 14 cm. Därefter gör man ännu en bigning 3 cm från ena kanten för den lilla ”flärpen” som är nervikt.
Jag har rundat hörnen med hörnrundare och sedan limmat med smal dubbelhäftande tejp på sidorna för att skapa själva fickan som håller kortet.
Sedan har jag dekorerat framsidan med mönstrat papper. Det vackra bandet som sitter på den nedvikta ”flärpen” kommer från Minelle och finns i många vackra färger. Det lilla filthjärtat är utstansat från filtark från Minelle. Hjärtat är utstansat med Cuttlebug och hjärtat finns med i alfabetet Hippie Chick.
Kortet som jag sedan sätter i fickan skär jag ut i cardstock med måtten 8 x 12,5 cm.
2 Responses to “Enkelt kort med egen dekorerad ”ficka””

  1. Sara Says:

    Jättesnygga kort Annika! 🙂 Särskilt det rosa-gröna…

  2. marthajohansson Says:

    Läckert! Gillar stopp-i-fickan


Kommentera

