Påskpyssel med QK och Cuttlebug

2008-03-17

Jag har påskpysslat och tog genvägen att använda utstansat.

Först ut är en påskgirlang som man kan hänga på dörren eller som jag tänker göra i en bukett. Idén fick jag från Creating Keepsakes men jag modifierade den så den passade mig.

Äggen är utstansade med QK Easter egg KS-0414. Eftersom jag använde ganska tunt papper så la jag ett extra lager med cardstock emellan.
Tulpanen är QK tulip RS-0314. Tuppkammar, kycklingnäbbar och kaninöron har jag klippt på frihand. Bokstäverna är QK Indigo Mini. När jag hade dekorerat äggen satte jag en öljett i varje sida och knöt ihop med satinband.

Jag har också gjort dekorationer till påskriset. Alla dekorationerna har jag stansat ut och satt ihop två stycken med papper emellan och sen dekorerat. När jag använt tunt papper har jag lagt ett lager cardstock emellan.

Några varianter med QK Easter egg KS-0414.

QK Chick KS-0411

Kanske inte så påskigt men i alla fall vårigt.
QK Bee KS-0050 och Ladybug KS-0052

Jag har gjort fåglar med Cuttlebugs 2step Paisley 37-1359. Den stora paisleyn till kroppen och den lilla till vingen. Näbben har jag gjort med det lilla hjärtat som jag bara låtit sticka ut.
Även här har jag använt cardstock för att stadga upp tunnt mönsterpapper.

Gjorda av dekorgummi.

Gjorda med filt. Jag tejpade fast filten på cardstock innan jag stansade i den så att den behöll formen.

One Response to “Påskpyssel med QK och Cuttlebug”

  1. Minelle Says:

    Underbara, va kul att använda paisley till fåglarna. /Elle


Kommentera

