Påskkort med Magnolia-stämpel

2008-03-18

Minelle har fått in Magnolias söta påskstämplar och jag fastnade för stämpeln med påskriset. Här har jag gjort två varianter. Stämpelmotivet är målat med Distress Ink-färger med en smal gul vattenpensel. På det gröna kortet har jag chalkat kanterna med Fluid Chalk Olive Pastel. Alfabetet är Quickutz Sophisticate och är utstansat i guldkartong.
På det bruna kortet har jag klippt ut stämpelmotivet med mönstersax som ska likna en riven kant, Deckle. Sedan har jag chalkat kanterna med Fluid Chalk Dark Brown. Fyrkanterna som dekorerar kortet är utstansat med Cuttlebugs Die 3×3 Funky Square Frame. Lite glitterlimsprickar på som pricken över i:et! Alfabetet  är Quickutz Phoebe skinni mini (retired).
Kommentera

