Kort med textstämplar och Cuttlebug-inspiration

2008-04-12

Minelle har fått in flera nya fina textstämplar och jag har testat ett par av dem.

Den fina Grattis-stämpeln blev jag väldigt förtjust i och här är resultatet. Eftersom kombinationen silver och vitt nästan inte syntes när jag fotade hela kortet får ni se en detaljbild på stämpeln först. Stämplat med Watermark-dyna och embossat med silver.

Här ser ni hela kortet och de fina banden kommer förstås också från Minelle.

Lövbandet är riktigt läckert och roligt att jobba med. Jag kunde inte låta bli använda lövbandet på ett annat sätt och passade då också på att använda ännu en av textstämplarna, ”Lycka till!”. Jag har stämplat med med VersaColor Lagoon blue.

Cuttlebugen är nog mitt mest älskade verktyg just nu och jag har fallit handlöst för alla fina embossing-foldrar som finns i deras utbud. Dessutom har de kommit med en variant som kallas Combo där man först stansar ut och sedan embossar det utstansade. Här ser ni en Combo-variant i form av en stjärnram runt en av Penny Blacks clearstamps målad med distresser. Bakom motivet sitter en remsa mönstrat papper som jag embossat med Cuttlebugs embossingfolder med prickar. Fluid Chalk Dark brown med lätt hand på prickarna för att framhäva dem lite. Stjärnorna i nederkanten är en Quickutz-die. Stjärnramen och stjärnorna är utstansade i glitter-cardstock från DCWV. Lite Glossy Accents på hjärtat också.

 

Kommentera

