Mer embossat

2008-04-27

Jag har återigen lekt med embossingpulver! Den här gången har jag använt två färger, röd och grön, båda läckert glittriga. Med dem har jag piffat några vita chipboardkörsbär.


Jag börjar med att färga in delen som ska vara röd med Versamark watermarkdyna.


Sen häller jag på mitt röda embossingpulver. Häll av överflödet och om det fastnat lite pulver på fel ställe går det lätt att borsta bort med en pensel.


Värm. Jag använder en varmluftspistol som jag ställer in på läge 1 men det finns även särskilda embossingfönar. Embossa gärna flera lager så det blir riktigt täckande. Hur man gör flera lager har jag beskrivit tidigare här. Låt körsbären svalna helt.


Färga nu in delen som ska bli grön med Versamark watermarkdynan. Var nogrann i skarven mellan färgerna.


Häll på det gröna pulvret och häll av överflödet. Använd pensel för att borsta bort korn som fastnat på den röda delen.


Värm. Embossa gärna flera lager men var försiktig när du häller på mer embossingpulver. Även det röda pulvret har värmts och då fastnar det lika mycket där.


Jag gjorde flera körbär bara för att det var roligt och så embossade jag några matchande brads.

One Response to “Mer embossat”

  1. Sara Says:

    Jättehärliga Martha!! Kortet blev supersnyggt!


Kommentera

