Kort-inspiration

2008-06-05

Jag har fått lite kortbeställningar på sistone och det är alltid en utmaning och ära att få göra ett personligt kort till någon på deras stora dag.

Här har jag gjort att lite annorlunda dopkort. Mallen fanns med i en svensk scraptidning, men det finns att ladda ner en väldigt snarlik mall här. Utsidan är vit cardstock och insidan har jag klätt med rosa småblommigt papper. Dekorerat har jag gjort med band och spetsar och en liten änglaberlock. Dopnamnen är utskrivna på datorn och till slut har jag använt lite Stickles här och där.

En av mina beställningar var ett studentkort och beställaren hade en klar idé om vad som skulle vara med. En stor nalle med ett speciellt namn, det skulle gå i gult och blått, ha musiktema och vara personligt med namn och datum. Textstämpeln är från Minelles egen kollektion.

Ett enkelt 40-årskort. Cirklarna med scalloped kant runt och under stämpelmotivet är Quickutz Cookie Cutters, Nesting Flowers. Bokstäverna är Quickutz Sophisticate och de har lite Rangers Crackle Accent på sig.

Tyvärr finns korten endast att beskåda här i bloggen då korten redan nått sina mottagare. Hoppas ni kan få lite inspiration i alla fall!

4 Responses to “Kort-inspiration”

  1. Elle Says:

    Wow vilka fina kort! Tror att mottagarna blir jätte glada.

  2. Åsa Merving Says:

    Vilka fina kort, gillar dopkortet massor!

  3. Sara Says:

    Dopkortet är alldeles underbart Annika!!

  4. isingen Says:

    Snyggaste dopkortet jag sett i denna form! Gillar färgerna och kombinationen av vitt och smårosablommigt med snygg berlock. Ska prova mig på något liknande…


Kommentera

