Maskning + nya stämplar

2008-07-24

Maskning

När du vill lägga flera motiv på varandra så det ser ut som det ena är framför det andra.

Jag börjat med att stämpla det motiv som jag vill ska synas helt, som kommer att upplevas som längst fram.

Jag stämplar också på ett kladdpapper och klipper ut motivet, denna gång har jag valt att klippa lite utanför motivet så det blir lite glapp mellan stämplarna.

Så lägger jag den utklippta biten ovanpå motivet och så stämplar jag det andra motivet.

Vill du lära dig tekniken maskning? 
Under fredag och lördag dema denna roliga tekning i mån av tid.
Kom in och se hur man gör, det är roligt och kostar inget. 

Välkommen till butiken på Gl:a Tanneforsvägen 88.

Kommentera

