Pop-up-kort

2008-10-20

Nu har jag testat en rolig vikning av kort, en typ av pop-up-kort. Vill ni testa själva så finns det en beskrivning här på Youtube.

På kortet har jag stämplat med Minelles olika små löv, de är helt underbara tycker jag. Stämpelfärger jag använt är VersaMagic Jumbo Java, Red Brick, Pumpkin Spice och Sage. Härliga färger, eller hur? Precis min färgskala med jordiga, mustiga färger. Efter att jag stämplat har jag plockat upp lite stämpelfärg med vattenpensel och fyllt även inuti löven i samma nyans.

Fjärilen på kortet är en combo-die från Cuttlebug.

När man drar i bandet upptill så viker mittensektion ihop sig och fram kommer budskapet på kortet. Här har jag använt Minelles textstämplar, ”Kram” och ”Här kommer lyckliga tankar till dig”.

Roliga stämplar att jobba med och en rolig och annorlunda vikning! Prova gärna själva!

4 Responses to “Pop-up-kort”

  1. Jenny Says:

    Läckert!!
    Jag måste helt enkelt redan ikväll checka filmsnutten på youtube. 🙂

  2. Jenny Says:

    Läckert!!
    Jag måste helt enkelt redan ikväll checka filmsnutten på youtube. 🙂


  3. ååå vilket fint!

  4. josåfin Says:

    verkligen JÄTTEFINT!
    tack för inspirationen!


Kommentera

